sitnice koje me čine sretnom i puno mi znače podeliću sa vama.

петак, 21. септембар 2018.

suvenir iz Turske


ljudi su čudni u izboru uspomena.poneke seti komad odeće, dobre cipele, neki izaberu magnetiće, razglednice, a poneko izabere mali delić tradicije i kulture...i hvala Bebi i Zokiju, mojim dragima, koji me uvek obraduju originalnim suvenirom...ovog puta pravo iz Turske stigao mi je predivan čaj od nara i dezert od suvog i sušenog voća
.ne mogu da se odlučim o čemu prvo da vam pišem...
čaj od nara je predivan, fantastične arome nara sa malo limuna, izuzetno odmerene slatkoće-tradicionalno za Tursku,a boja...ma pogledajte sliku to je samo delić fine ružičaste boje.i suveniri te ponesu u sećanja ako su ovako originalni.dok večeras lagano ispijam čaj od nara motam misli po vidikovcu Istambula-Čamlidže gde sam provela predivne trenutke jednog sumraka uz sličan čaj i pogled na Istambul pod nogama u daljini.ni hiljadu slika nisu dovoljne da zamene divan osećaj doživljenog...

možete zamisliti kako sam se zaljubila u njihovu tradiciju ispijanja čaja i ukus koji on ima...sa putovanja sam se vratila s ovim divnim originalnim šoljama-čašicama za čaj koji se koristi u Turskoj.

čaj se kuva od sušenih listića biljaka, bitno je  da i sam  čaj bude blago zagrejan pre nalivanja toplom vodom.tradicija kaže :posuda sa čajem je iznad posude u koji se zakuvava voda.tako se čaj greje.savremena  verzija: nekoliko sekundi u mikrovalnoj...i neizostavno kockice šećera.Turci obožavaju sladak čaj.brža verzija, i lakša je čaj u prahu.možda nije to to, ali verujte  pršti od ukusa i mirisa.

a u finoj maloj kutijici smestili su se mali zalogaji slastice od suvog voća, koštunjavih plodova, ratluka i kokosa.ne treba vam etiketa:dovoljan je zalogaj koji se topi u ustima da bi se slike iz Turske same nametnule i nizale.sama egzotika...

i šta još napisati sem da mi je drago što još postoje ljudi  koji znaju da cene istoriju, kulturu i običaje drugih, još postoje ljudi koji vole da to podele, pa makar samo kroz suvenir, a isto tako i ljudi, moji prijatelji sa neta kojima poklanjam ovaj članak i čašicu čaja od nara...dobrodošli u Tursku...
do sledećeg posta


Нема коментара:

Постави коментар